زندگینامه نیک وی آچیچ

زندگی نیک وی آچیچ

نیک وی آچیچ (Nick Vujicicفردی است که بدون دست و پا به دنیا آمد. بسیاری از افراد که معلولیت کوچکی دارند این موضوع برایشان بسیار آزار دهنده است. اما اگر زندگی نامه نیک وی آچیچ و مشکلات او را بدانید شاید اوضاع برایتان متفاوت تر شود.

او بدون دست و پا متولد شد. اما همیشه تلاش خود را کرد که در زندان شرایط خود نماند. او هر روزه به کشورهای زیادی سفر می کند. او یکی از سخنرانان موفق انگیزشی جهان است و به مردم ایمان، عشق و امید را آموزش می دهد.

احتمالا شما هم یکی از سخنرانی های او را دیده و با او آشنا شده اید. یکی از سخنرانی های او که از تلویزیون به صورت دوبله فارسی پخش شد با نام «بدون دست، بدون پا، بدون غصه» را در پایین همین مقاله برایتان آورده ایم که می توانید تماشا کنید و با نیک بیشتر آشنا شوید.

نیک وی آچیچ و محدودیت های حرکتی

یک لحظه فکرش را بکنید…

نداشتن انگشت کوچک پا هم که به نظر به درد نخور می آید بسیار درد آور است و باعث محدودیت هایی در زندگی می شود. شما حتما افراد معلولی را در زندگی خود دیده اید که به دلیل معلولیت خود از جامعه فاصله گرفته اند و مثل بقیه بود و تلاش کردن و بهموفقیت در زندگی رسیدن برایشان جمله های خنده داری است.

نیک پسری است که بدون دست و پا متولد شده است. او محدودیت های بسیاری در زندگی داشته اما با وجود همه آن ها تلاش کرده است که شرایط باعث محدودیت او نشود.

سخنرانی های او را بارها گوش کنید. او از بسیاری افراد سالم هم موفق تر است.

وکیل مهریه

انواع مهریه در اسلام


مهریه
 باید کاملا مشخص و واضح باشد و به صورت ابهام وجود نداشته باشد. اما می تواند به صورت مال و یا کاری بر ذمه شوهر باشد. مثلا اینکه صداق زن این باشد که همسرش قرآن را حفظ کند و یا او را به سفر به حج ببرد. و یا می تواند مالی مانند سکه، طلا، اموال منقول و غیر منقول باشد.

به محض جاری شدن خطبه عقد مهریه بر مرد واجب می شود و هر زمان که زن بخواهد باید آن را پرداخت کند.

این که می گویند مهریه یا صداق عند المطالبه است نیز همین می باشد که هر زمان که زن اراده کند و صداق خود را مطالبه کند مرد باید به او را بپردازد.

به دلیل اینکه مهر در سند رسمی ازدواج ثبت می شود یک سند لازم الاجرا است و نیازی نیست که برای دریافت آن از طریق دادگاه اقدام شود. در صورتی که زن بخواهد می تواند از طریق دادگاه نیز اقدام نماید. در این صورت می تواند با مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری و دریافت راهنمایی و مشاوره حقوقی اقدام به درخواست مهر کند.